۱۳۸۷ تیر ۶, پنجشنبه

جادوی ناشناخته


میخوام از عشق بگم، از این جادوی ناشناخته که هر کسی یه جوری تعبیرش میکنه . اما من میگم عشق یه حس زیبا و مبهمه که وقتی پا تو قلب کسی میذاره‌، زیر و روش میکنه .

ه‌یچوقت تا حالا عاشق شدی ؟

فکر میکنم این سوال رو از هر کسی بپرسی بهت جواب مثبت میده .

عشق برای هر کسی یه جوریه ، یه رنگ و بوی خاصی داره. برای بعضیها یادآور خاطره‌ای شیرین و برای خیلی ها یادآور خاطره‌ای تلخ است.

برای من اما عشق یعنی شور ، هیجان، خاطرات تلخ و شیرین در کنار هم. برای من عشق فقط یکبار نیست، عشق یعنی چندین بار دوست داشتن از جنسهای مختلف با رنگهایی زیبا و جورواجور . عشق یعنی حس دوباره نو شدن ، عشق یعنی توی خیالات ممکن و ناممکن فرو رفتن ، عشق یعنی تپش قلب ، عشق یعنی گرمایی که به زیر پوستت میدود و گونه‌هایت را سرخ میکند یا حتی سرمایی که تمام وجودت را میلرزاند.

عشق یعنی گم شدن توی دود سیگار ، عشق یعنی رهایی ، عشق یعنی قفس ، عشق یعنی شادی یعنی غم، عشق یعنی دوری ، عشق یعنی نزدیکی ..........

میبینی چقدر معنیهای ضد و نقیض داره‌؟ آخه عشق یعنی زندگی و زندگی پر از چیزهای ضد و نقیضه .

اما به نظر من عشق یعنی همه‌چی.....
دلنوشته

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام

حتما میدونید که کلمات ساده و بسیط تعریفی بسیار مشکل دارند و شاید بشه گفت که اینگونه کلمات تعریف کردنشان خیلی سخته مانند محبت،عشق ،عاطفه ،و ..... بسیاری از واژگان دیگر اما تعریفی در خور شان هست که همیشه جامع و مانع باشد .
عشق رو اگر در نظر بگیریم باید با یه جلوه و نمود در بیرون ذهن ما تجلی بکنه وگرنه عشق و هر واژه دیگری قابل فهم نمیتونه باشه وقتی ما یه حرکتی رو در بیرون و عالم واقع می بینیم میگیم این حرکت عاشقانه هست مثلا فداکاری یه مادر در حق فرزندان اما این فداکاری هست نه عشق پس ما به ازاء هر عملی در بیرون از ذهن خودمون که قابل تقدیر هست اون رو عاشقانه حطاب میکنیم .
تا اینجا فهمیدیم که باید یه جلوه و یا نمود باشه اما ماهیت این جلوه و نمود باید چگونه باشه ؟؟؟؟
بنظرم ماهیت این جلوه باید خیلی شفاف و نگارین شفاف از نظر ماهیت و نگارین از نظر رابطه و ارتباط باید باشه
خوب این نمود و جلوه نگارین و شفاف باید در کجا کار برد داشته باشه ؟؟بنظرم باید بر روی (( کمال )) انسان کشیده شده باشه و انسان رو به کمال برسونه .
پس در مجموع تعریف عشق میشه :
جلوه ونمودی است نگارین و شفاف که بر روی کمال انسان کشیده شده باشد .
سعی کردم خلاصه باشه تا از حوصله بیرون نره ولی بحث های کلامی همینه سنگینی خودش رو داره موفق باشی