۱۳۸۷ مرداد ۷, دوشنبه

خدا



هروقت میخوام از چیزی بنویسم اولین چیزی که تو ذهنم جرقه میزنه ، خداست.


نمیدونم چه‌طور بعضیها میتونن وجود خدا رو منکر بشن ، من همیشه میگم حتی اگه روزی کسی بیاد با کلی مدرک و دلیل و برهان و فرمول ، بهم ثابت کنه که خدایی وجود نداره و تمام این دنیا اتفاقی بیش نیست ، حاضر نیستم خدام رو از دست بدم خدایی که همیشه توی دلم و روحم و زندگیم وجود داشته و همیشه وقتی از همه کس و همه چیز میبرم به اون پناه میبرم و همیشه به اون دلخوشم. پس باید یه دیوونه‌ی تمام عیار باشم اگه بخوام این دلخوشی رو از خودم بگیرم .


به نظر من هرکس خدایی داره‌. یعنی منظورم اینه که به تعداد انسانهای روی زمین، خدا وجود داره منظورم از این حرف این نیست که بخوام شرک کنم و از این حرفا ، نه ، منظورم اینه که خدا آنقدر بزرگه که به هر شکلی وجود داره بعضیها خدا رو خیلی ساده درک میکنن ، بعضی ها اینقدر خدا رو مشکل میکنن که حتی نمیتونن ببیننش و حسش کنن پس وجودش رو منکر میشن.


خدای من اونقدر ساده و دست یافتنیه که گاهی حس میکنم بقیه بهم میخندن اما برام مهم نیست ، نه اینکه دیگران و طرز فکرشون برام مهم نباشه، نه ، برام مهم نیست که راجع به من و خدام و رابطه‌مون با هم ، چی فکر میکنن. من خدا رو همه جا میبینم همین نزدیکیها ، اون دوردورا رو قله‌ی کوهها ، و در عین حال همینجا پیش من دقیقا همینجا بین نقطه تماس خودکار و کاغذم. فکر میکنی اینها رو کی داره مینویسه؟ بیان؟ دلش؟ ذهنش؟ فکرش؟ نه ........... اینها رو فقط خداست که داره مینویسه.


خوشحالم، اینقدر خوشحالم که نهایت نداره . میدونی چرا؟ چون خدا من رو هم انتخاب کرده تا در من تجلی کنه، وگرنه من هم یه آدم عادی بودم مثل همه‌ی اونهایی که هیچوقت نمیبیننش و بی تفاوت و بی حس زندگی میکنن.


اما من به هر کجا و هر چیز نگاه میکنم ، خدا رو میبینم ، وجودش توی زندگیم کاملا محسوسه . من آدم متدین و مذهبی ای نیستم و نسبت به هیچ چیزی هم تعصب ندارم چون با اصل تعصب مخالفم چون همه چیز رو خراب میکنه و از چشم آدم میندازه. من حتی نسبت به خدا هم تعصب ندارم . هر کس نمیخواد خدا داشته باشه، خوب بذار اینطوری فکر کنه، گرچه اون هم خداش همون بی خداییه. آدم بی خدا یعنی یه آدم مرده و کسی که زنده‌س خدا داره حالا در شکل ها و رنگهای مختلف. هرجوری که خودش تعبیرش کنه. ولی خدایی هست. خوب نگاه کن میتونی حتی ردپاش رو هم ببینی . هیچکس بی خدا نیست. من به این ایمان دارم.


یه روزی هم از خدای خودم مینویسم از همون خدای مهربون خودم مینویسم، خدای من خود خداست و همیشه با منه.


خدایم دوستت دارم ، میبوسمت.
دلنوشته

۱ نظر:

Unknown گفت...

با سلام
این دیگه واقعا زیبا و عالی بود.
بله این هم دقیقا عین نظر و عقیده من است. و من هم به همین مسئله اعتقاد کامل دارم. خدا خیلی خوب و مهربان و دست یافتنی است، فقط بشرطی که بخواهیش، همین. خودش بسمتت می آید.

یا حق